لیست قیمت چمن مصنوعی نمدی در تهران

چمن مصنوعی نمدی یکی از ده ها مدل های موجود این محصول در بازار است که کارآیی مختلفی دارد. در تهران و دیگر کلان شهرها سفارش برای خرید انواع چمن مصنوعی در سطح وسیعی قرار دارد. همین موجب شده تا اعلام لیست قیمت مدل های وارداتی با روش های نوین یا سنتی از سوی مراکز عرضه کننده صورت گیرد. بهترین نوع این محصولات در بازار کدامند و عمر مفید آنها چند سال است؟

لیست قیمت چمن مصنوعی نمدی در تهران

عمر مفید چمن مصنوعی چقدر است ؟

عمر مفید چمن مصنوعی چقدر است ؟چندین سال است که نقش چمن مصنوعی در محیط های مختلف بسیار پررنگ است و جایگزین مناسبی برای چمن های طبیعی است. یکی از فاکتورهای مهم در تعیین کیفیت و هم چنین ماندگاری این محصولات، مواد اولیه تولیدی و هم چنین میزان تراکم آن است.
هر چقدر که شیوه های نگهداری از چمن بهتر بوده و میزان استفاده از آن کمتر باشد به همان میزان عمر مفید آن افزایش خواهد داشت. بدون شک انواع چمن مصنوعی ورزشی به علت استفاده روزانه عمر مفید نسبتاً پایینی دارند. حداکثر زمان کارآیی از مدل های چمن مصنوعی ورزشی 10 تا 15 سال می باشد.

در مقابل انواع چمن های مصنوعی برای مصارف خانگی و تزئینی قرار دارند. عدم نیاز به تعمیر و نگهداری این مدل ها موجب شده تا عمر مفید آنها افزایش یابد. به عبارتی مدل های تزئینی به هیچ عنوان خراب نمی شوند مگر اینکه تصمیم داشته باشید آن را با نمونه های جدیدتر تعویض نمایید.
با توجه به این موارد می توان گفت که عمر چمن مصنوعی و میزان کارآیی آن رابطه مستقیمی با نوع کاربرد آن خواهد داشت. نوع استفاده و نحوه نگهداری تعیین کننده عمر مفید انواع چمن مصنوعی ورزشی، تزئینی، باغی و دیگر مدل ها خواهد بود.

چمن مصنوعی نمدی چه کاربردی دارد ؟

چمن مصنوعی نمدی چه کاربردی دارد ؟حتماً برای شما این سوال به وجود آمده است که منظور از چمن مصنوعی نمدی چیست؟ اگر در تولید این محصولات از یک لایه نمدی به اسم ژئوتکستایل در قسمت زیرین و پشتی استفاده شود آن را چمن مصنوعی نمدی می نامند.
وظیفه اصلی این لایه نمدی ایجاد یک نوع محافظ برای لایه اصلی و رویه با هدف افزایش عمر مفید و کارآیی آن است. جلوگیری از رشد انواع گیاهان به ویژه علف ها در زیر چمن یکی دیگر از مزایای این مدل به شمار می آید.
از جله کاربرد چمن مصنوعی نمدی باکیفیت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده برای زمین های ورزشی روباز مانند فوتبال
  • مناسب برای سالن های ورزشی بسته مانند سالن اختصاصی فوتسال
  • قابلیت استفاده در زمین های گلف و بدمینتون
  • مناسب برای نصب در ویلا و باغ
  • کناره های استخر روباز
  • زمین بازی کودکان

بنابراین می توان گفت که تفاوت اصلی این مدل نسبت به دیگر چمن های مصنوعی در لایه زیرین آن و استفاده از پوشش ژئوتکستایل است. هر چقدر که کیفیت این لایه بیشتر باشد به مراتب عمر مفید چمن نیز افزایش خواهد داشت.
البته کارآیی این چمن بیشتر در موارد ورزشی است تا چمن های تزینی اما بسیاری از تولیدکنندگان در تمامی تولیدات خود از لایه نمدی جهت حفاظت بیشتر از چمن استفاده می کنند.
مقاومت بالای این چمن ها در برابر آب، رطوبت و نور آفتاب آنها را به یکی از پرفروش ترین مدل ها برای استفاده در محیط های مختلف بدل کرده است. البته قیمت و نرخ فروش هر متر مربع از آنها نیز تحت تاثیر مشخصات فنی و تخصصی متغیر خواهد بود.

مشخصات چمن مصنوعی نمدی

مشخصات چمن مصنوعی نمدی اهمیت لایه زیرین چمن ها به قدری زیادی است که کیفیت و ماندگاری آن را تضمین می کند. به همین علت می توان گفت که این بخش جزء اساسی و مهم ترین بخش تشکیل دهنده این چمن ها به شمار می آیند.
به طور کلی لایه زیره چمن مصنوعی نمدی و دیگر مدل ها از یک یا چهار لایه بافته شده یا نبافته تشکیل می شوند. در چمن های مخصوص زمین فوتبال لایه های بافته شده از جنس پلی پروپیلن هستند. لایه نبافته نیز از جنس PP بوده که وزن کمتری دارند. لایه نبافته در برخی مدل ها نمدی بوده که به وسیله حرارت دادن و فشار به لایه های بالایی چسبیده می شوند.

مشخصات چمن مصنوعی نمدی فاکتورهای فنی و کیفی را شامل می شوند که در هر مدل متفاوت هستند. به طور کلی قبل از خرید کسب اطلاع از ارتفاع الیاف چمن، تراکم طولی و سطحی، سیتسم دوخت، نوع الیاف کمکی به کار رفته در آن و … اهمیت ویژه ای دارند.
بدون شک یکی از کاربردی ترین نوع چمن های مصنوعی در زمین های ورزشی فوتبال مدل های دارای لایه نمدی است. این لایه دارای گرماژهای مختلفی است که همواره باید متراکم ترین مدل ها را انتخاب کنید. گرماژها نیز می توانند از 100 تا 450 گرم متغیر باشند که به نوعی تعیین کننده کیفیت نهایی آنها هستند.

بورس و قیمت چمن مصنوعی نمدی در تهران

بورس و قیمت چمن مصنوعی نمدی در تهرانشاخصه های متعددی در تعیین قیمت چمن مصنوعی نمدی و دیگر مدل ها تاثیرگذار هستند. جنس الیاف تولیدی، ارتفاع چمن، تراکم آن و متراژ سفارشی از جمله موارد مهم تعیین کننده نرخ و قیمت این محصولات هستند.
همانطور که می دانید در فروشگاه های عرضه کننده قیمت ها نوسانات زیادی دارند. می توان گفت که عواملی مانند کشور و برند سازنده این محصولات، نوسانات بازار و هم چنین چگونگی خرید می توانند بر افزایش یا کاهش نرخ روز انواع چمن مصنوعی تاثیرگذار باشند.
وزن چمن ها از دیگر مولفه های تعیین کننده قیمت فروش هر متر مربع از آنها می باشند. هر چقدر که تراکم چمن ها بیشتر و الیاف بکار رفته بلندتر باشند، وزن چمن نیز افزایش می یابد. افزایش وزن نیز رابطه مستقیمی با بالا رفتن قیمت ها دارد.
رنگ چمن نیز می تواند تاثیری هر چند جزئی بر افزایش یا کاهش قیمت داشته باشد. به عنوان مثال سبز یکی از رنگ های اصلی و پرطرفدار در تولید این محصولات است. رنگ های سفارشی و خاص موجب بالا رفتن قیمت فروش خواهند شد.
در تهران و دیگر کلان شهرها به علت وجود رقابت برندهای مختلف تولیدی یا وارداتی، گاهاً برخی محصولات زیر قیمت فروش نیز عرضه می شوند. باید توجه داشته باشید که برای مصارف ورزشی همواره بهترین و جدیدترین انواع چمن را بدون در نظر گرفتن قیمت سفارش و خریداری نمایید.
در موارد دیگر و به ویژه مصارف تزئینی مانند استفاده از چمن ها در تراس یا ویلا می توانید بدون در نظر گرفتن کیفیت، مدل های ارزان قیمت و مقرون به صرفه را انتخاب کرده و سفارش دهید. گفتنی است که شیوه های خرید نوین مانند سفارش اینترنتی نیز تاثیر موثری در کاهش قیمت ها و اطمینان از کیفیت انواع چمن مصنوعی نمدی دارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما